iklan1

Perhatian : Pelancar roket air dan CD powerpoint slide show boleh di tempah sekarang….Sila hubungi saya untuk maklumat harga dan penghantaran - 0137394353/azmi.jaaffar@yahoo.com.my *******Bermula 1/1/2017 harga pelancar adalah RM150 tidak termasuk kos penghantaran, harap maklum .....Tempahan untuk tahun 2017 dibuka sekarang....

Sabtu, 9 April 2011

Soalan yang biasa saya terima

Soalan :

Kenapa pelancar yang saya hasilkan tidak mempunyai meter penyukat tekanan....

Jawapan :
Saya ada menghasilkan pelancar yang mempunyai meter walaubagimanapun semasa pengujian pelancaran, meter tersebut seringkali akan dimasuki titisan / wap air. Ini menyebabkan tekanan yang diukur tidak menepati bacaan yang sepatutnya ditunjukkan berbanding dengan menggunakan meter pada pam basikal.




Pelancar yang saya hasilkan juga direka untuk mengeluarkan air berlebihan yang terdapat di dalamnya setiap kali selepas pelancaran (air dikeluarkan melalui injap/valve air/angin keluar). Jadi air yang berlebihan tidak akan memasuki pam/meter semasa proses memasukkan angin.

Kedudukan injap angin masuk juga ada lah berada di atas semasa proses memasukkan udara bagi pelancaran roket sasaran. Ini dapat menghalang titisan air/wap air daripada memasuki pam/merosakkan meter pam.

Diharapkan dengan penjelasan ini, dapat membantu para guru/peminat membuat pemilihan pelancar yang baik untuk digunakan...

Tiada ulasan :

Catat Ulasan

Pertanyaan anda akan dijawab..sila kembali semula ke blog ini